четвъртък, 15 юли 2010 г.

"Това е твоят парфюм"

В една реклама на перилен препарат мъж прегръща жена и й казва „Това е твоят парфюм”. Каква е идеята на рекламите? Те трябва да представят продукта, да покажат, че с него живота е по-лесен и приятен, да съберат определени хора в целева група и или общност, да накарат хората да се чустват част от нещо, ползвайки този продукт или да принизят личностното развитие или избор най-вече на жените!?!

Според рекламите жените са постоянно в цикъл, не умеят да готвят и за това ползват изкуствени подправки /бульони, фиксове и какво ли още не/, потят се нон-стоп, 24 часа перат, защото имат най-мърлявите деца. Клиентите на хотели и ресторанти са толкова схванати и невъзпитани, че не могат да се хранят без да окапят себе си или покривката. Мъжете са с перманентен пърхот или косопад. Тяхната простата е правопропорционална на либидото и са в постоянно очакване да излетят от пистата, но самолета не ще да отлепи, защото тежи от преяждане. Да, мъжете имат патологичен апетит и не могат да спрат да ядат. Те са неконтролируеми, инстиктите им са първични и всякакви човешки задръжки са им чужди.
Според рекламите излиза, че жените са псевдодомакини, защото хем висят денонощно в кухнята, хем не могат да готвят. Мъжете са импотентни с бездънни стомаси, които душат подмишниците на жените в асансьори или обществения транспорт. Предпочитат нежните им половинки да ухаят на прах за пране, а не на парфюм и децата на тези земни жители са мърляви, хранят се с бисквти или полуфабрикати, майките им са вманиачени по чистотата и ги дебнат за всяко петънце да ги преоблекат в снежно бели ризи. Много ми е интересно, кога тези хора работят след като са или на маса, или в рейс, или висят от някоя скала, за да се оттърват от пърхота, или имат смразяващ дъх след като са се опитали да изгонят мършата от устата си. А то няма как дъхът да е нормален, след като сме погълнали неограничено количество всякакви „Е”-та и други химикали, съдържащи се в „напомпаните” месни продукти.

Пак се връщам на въпроса – Каква е идеята на рекламата!? Наскоро една приятелка ми отвори очите, как всъщност да разчитам някои от изтъкваните положителни качества на определени продукти. Оказа се, че това, което ни се представя за предимство на обекта не е нищо друго освен предупреждение. Посланието е следното, ако използвате прах за пране, който пере невероятно и при 30 градуса означава, че той пере добре, но само при тази температура и само материята, която е показана в рекламата. Ако се казва, че пере без накисване, а вие го направите и дрехите ви се разпаднат, фирмата не носи отговорност, защото е предупредила. И така производителите, фирмите, агенциите много умело и елегантно изтъкват недостатъците на стоките си като плюсове. Разбира се, не можем да очакваме създаването на съвършен продукт, нито да обвиняваме авторите на рекламите трябва само да се научм как да ги тълкуваме. В тази връзка, споделяйки със същата приятелка учудването си от рекламата с изказването „това е твоят парюм”, получих и отговора за скрития контекст. Ароматът, който остава след употребата на въпросната стока е толкова силен, че и след 10 пранета и поливане с парфюм не можеш да го премахнеш.

Няма коментари:

Публикуване на коментар